Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Maria - 29 juni 2011 14:00

Antal: 2 portioner
 
Ingredienser:
140 g stekfläsk
 
Raggmunkar:
1 ägg
1 dl vetemjöl
2 dl mjölk
4 potatisar
2 krm salt
2 msk matfett
 
Servera med:
lingonsylt
grovrivna morötter med rucolasallad och strimlad gurka
 
 
Gör så här:
Raggmunkar: Vispa ägg, mjöl och 1 dl mjölk till en slät smet. Tillsätt resten av mjölken och rör om.Skala och riv potatisen på den fina sidan av rivjärnet med långa tag, så att inte potatisen blir mosig. Krama ur potatisen och rör ner i smeten, salta.
Stek fläsket på båda sidor i en medelvarm stekpanna utan extra matfett tills det får fin färg.
Låt fläsket rinna av på hushållspapper.
Värm stekpannan med matfett tills det får färg och slutar fräsa.
Lägg klickar av potatissmeten i pannan och fördela jämnt.
Stek tills smeten stelnar, vänd och stek på andra sidan.
Servera raggmunkarna med det stekta fläsket, lingonsylt och morots-sallad med rucola och gurka.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards