Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Maria - 27 mars 2012 12:45

Antal: 4 portioner


Ingredienser:

2 stora klumpar buffelmozzarella

200 g cockailtomater

1 rödlök

1 dl soltorkade tomater i bitar

2 endiver

En kruka färsk basilika

2 auberginer

Salt

Peppar

Olivolja

Rucola till servering


Dressing:

2 msk färdig pesto

1 dl olivolja

3 msk vitvinsvinäger

Salt

Peppar

Färsk basilika


Gör så här:

Börja med att finhacka ett par färska basilikablad och blanda med pesto, olja och vinäger.

Smaka av med salt och peppar.

Skär auberginen i centimetertjocka skivor och vänd i olivolja, salt och peppar.

Grilla eller stek dem på båda sidorna, ca 5 minuter.

Fördela under tiden endivebladen runt ett stort fat, skär osten i skivor, tomaterna i halvor, skala och finskiva löken.

Bottna fatet med rucola och lägg sedan ut osten, tomaterna, den skivade löken och basilikabladen.

Lägg på de nystekta aubergineskivorna och skeda dressingen över alltsammans.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards