Alla inlägg under maj 2017

Av Maria - 21 maj 2017 19:09

Jag tänkte jag skulle göra lite reklam för en väldigt bra bokblogg som heter "Bokstund". I den står det bland annat lite olika bokrecensioner och lite olika recept. Men även lite om att plugga till redaktör men även litteraturvetenskap.


Idag skrev hon som har bloggen lite om hennes kursarbete med en antologi och deras releasefest som de hade i fredags med en del av skribenterna och andra intresserade.

Av Maria - 6 maj 2017 13:53




Antal: 4 portioner


Ingredienser:

900 g potatis


Curryröra:

1 rödlök

1 msk olja

1 msk curry

1 dl cornishons

1½ dl gräddfil

Salt

Peppar


Grönsaker & kotlett:

½ påse (á 600 g) grönmix

ca 600 g tunnskivad kotlett

1 msk olja


Gör så här:

Skala och koka potatisen.


Curryröra:

Skala och tärna löken.

Stek den mjuk i oljan i en stekpanna.

Pudra över curryn och lyft upp på en tallrik och låt svalna.

Skiva cornichons och vänd ner i gräddfilen.

Blanda curryfräset med gräddfilen och smaka av med salt och peppar.


Grönsaker & kotlett:

Koka grönsakerna enligt anvisningen på förpackningen.

Stek kotletterna i oljan i en stekpanna någon minut på varje sida.

krydda med salt och peppar.

Servera kotletterna med potatis, grönmix och curryröra.




Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards