Alla inlägg den 30 april 2011

Av Maria - 30 april 2011 08:51

Antal: 4 portioner


Ingredienser:

6oo g kolja- eller sejfilé

4 tomater

1 rödlök

1 kruka färsk basilika

1 msk olivolja

Salt

Svartpeppar


Sveciacréme:

1 burk créme fraiche

100 g riven stark sveciaost

½ tsk hel kummin

Salt

Svartpeppar


Dekoration:

Basilikablad


Gör så här:

  • Sätt ugnen på 200°C.
  • Smörj en ugnsfast form med olivolja.Fördela torskfiléerna på botten. Strö på salt och svartpeppar.Hacka tomaterna. Skala och hacka rödlöken fint. Hacka basilikan fint och lägg i en skål.Tillsätt tomater och rödlök och häll på lite olivolja. Blanda och smaka av med salt och svartpeppar. Fördela tomatblandningen över fisken och gratinera i ugn ca 15 minuter.
  • Sveciacréme: Blanda créme fraiche och sveciaost i en skål. Rosta kummin i en torr, het panna i några minuter. Blanda ner i sveciacrémen. Smaka av med salt och peppar.
  • Servera fiskgratängen med en klick sveciacréme och garnera med ett par basilikablad.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards