Alla inlägg den 30 maj 2024

Av Maria - Torsdag 30 maj 06:30

Ingredienser:

2 kycklingar, flådda, styckade och snittade
 
Marinad:
1 dl matolja
3 dl matlagningsyogurt 10 %
2 små hela färska gröna chilifrukter
6 klyftor färsk vitlök
2 tsk tumstora bitar färsk ingefära
3 msk Tandoori masala (pulver)
3 msk Lahori Charga masala (pulver)
3 msk Chicken tikka boti masala (pulver)
1 tsk gurkmeja
4,5 msk grillkrydda (efter smak för sälta och rundare smak)
1 tsk cayennepeppar (efter smak)
1 tsk svartpeppar (efter smak)
 
Gör så här:
Blanda ihop alla ingredienser utom halva yoghurten i en mixer så att det blir en grovkornig marinad.
Efter att ha blandat allt i mixern, så lägger man i resten av yoghurten med en sked i en stor skål.
Sedan lägger man i kycklingdelarna, gnuggar in marinaden och låter det stå i ett par timmar.
Grilla kycklingen tills den är klar och marinaden har satt sig fint i kycklingköttet.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards