Alla inlägg den 26 september 2019

Av Maria - 26 september 2019 07:15

Ugn: 225 grader, ca 50 minuter


Ingredienser:
1 kg kycklingklubbor, 4 stycken

1 msk soja, kikkoman

3 msk solrosolja

Grillkrydda

1 röd paprika

Majskorn, djupfrysta till 3 personer

Fusilipasta till 4 personer

1 påse currysås

1 3/4 dl vatten

30 g margarin


Gör så här:
Tina kycklingklubborna och lägg dem på ett galler med ovansidan neråt ovanpå en ugnsform.
Blanda soja och olja.

Pensla klubborna med blandningen och strö grillkrydda över.
Stek klubborna mitt i ugnen i 225 grader i ca 50 min.

(Vänd dem efter 10-15 min och pensla och krydda.)


Koka majsen och tärna paprikan.
Koka fusillin enligt anvisningarna på förpackningen.
Tillaga currysåsen enligt anvisningarna på förpackningen.
Servera klubborna med fusilli, majskorn, röd paprika och currysås.

Av Maria - 26 september 2019 06:15

Ingredienser:

400 g pastaskruvar

1 gul lök

1 gul paprika

1 röd paprika

1 squash, ca 400 g

500 g kassler

1 msk olja

2 msk soja

½ msk lime, saften

1 krm grovmalen svartpeppar

Naturell yoghurt

Bröd

Ev extra kasslerskivor och tomater


Gör så här:

Koka pastan i rikligt med lättsaltat vatten i en gryta enligt förpackningens anvisning.
Skala och hacka löken.
Skölj, kärna ur och strimla paprikorna.
Skölj och strimla squashen.
Strimla kasslern.
Fräs lök, paprika och kassler i olja i en stor stekpanna.

Blanda i squashbitarna efter ett tag och låt dem fräsa med.

(De blir lätt för sladdriga om de steks för länge.)
Tillsätt pressad limesaft, soja och nymalen svartpeppar.
Häll av vattnet och blanda ner pastan i pytten.
Stek ev. några kasslerskivor till barnen.
Servera med en klick yoghurt och bröd.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards