Alla inlägg den 20 februari 2020

Av Maria - 20 februari 2020 11:30

Antal: 2 portioner


Ingredienser:

Pilgrimsmusslor:
4 pilgrimsmusslor, utan muskel
1 msk neutral rapsolja
salt (efter smak)
 
Topping:
50 g löjrom
3 cm färsk pepparrot, skalad
1 schalottenlök, mycket fint skuren
0,5 ask krasse
0,25 citron, saften

Botten:
4 tunna knäckesticks [4 cm bitar]
 
Gör så här:
Pilgrimsmusslor:
Krydda musslorna med salt och svartpeppar.
Stek dem hårt i rapsolja i en mycket varm stekpanna ca 35 sekunder på varje sida, eller tills de får fin färg.
Lyft dem ur stekpannan och låt dem svalna helt.
 
Montering:
Dela musslorna på mitten så du får två låga puckar.
Klicka ut små högar av löjrom på varje.
Pressa citronsaft och finriv pepparrot över musslorna.
Strössla över den fint skurna löken och klipp över krasse.
Lyft över varje musselhalva på ett knäcke.

Avslutning:
Servera musslorna från ett gemensamt fat.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards