Alla inlägg den 23 augusti 2020

Av Maria - 23 augusti 2020 13:59

Antal: 4 personer

Ugn: 225-250 grader, ca 10 minuter


Ingredienser:
8 smala tunnskaliga ljusa paprikor

300 g halloumiost i stavar

Salt

Peppar

½ dl olivolja

½ tsk paprikapulver

En nypa chiliflagor


Gör så här:
Sätt ugnen på 225-250 grader.

Skär av toppen på paprikorna, kärna ur dem och stoppa in oststavar som saltats och pepprats lätt.

Lägg på ett ugnsfast fat.

Värm oljan i en liten kastrull, rör i paprikapulver och chiliflagor och häll den heta paprikaoljan över paprikorna.

Sätt in fatet mitt i ugnen ca 10 minuter tills osten smält och paprikorna mjuknat.

Servera med bröd som en liten förrätt eller på ett bord med flera mezerätter.

Av Maria - 23 augusti 2020 09:14

Antal: 2 glas


Ingredienser:

En bit (½-1 cm) skalad och skivad ingefära

1 äpple

En halv melon, t.ex honungsmelon

2 tsk torkad spirulina, korngräs eller Ledins hälsodryck

Vatten


Gör så här:
Skala, ansa och skär äpple och melon i bitar.

Mixa frukten tillsammans med ingefära och grönt pulver.

Späd med vatten till önskad konsistens.


Tips!

Använd gärna färska gröna blad, som nässlor och nate samt ett par stjälkar späd åkerfräken.

Mixa först de gröna bladen med vatten och sila sedan.

Mixa sedan den silade vätskan med ovanstående frukter.

Presentation


Hej & välkomna!
Det jag hade tänkt mig från början med den här bloggen var att föra in recept på sånt som intresserar oss här hemma. Men nu har det blivit mer som ett sätt att tömma bort en del recept jag har samlat på mig under ett antal år.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards